Na co ještě nezapomenout při založení firmy

Pokud zakládáte novou firmu, na internetu najdete seznamy kroků, které je třeba učinit po právní stránce. V tomto článku bych se chtěla ale zaměřit na úkony, které potřebujete udělat z hlediska účetnictví a daní.

  1. zaregistrovat se k daním právnických osob a to zde.  Je třeba se přihlásit na finanční úřad, pod který spadá nově vzniklá firma dle svého sídla. Vyplňuje se zde, k jakým daním chcete svou společnost registrovat. Vždy to bude k dani z příjmu právnických osob. Pokud budete využívat automobil pro podnikání či budete uskutečňovat pracovní cesty, musíte svou firmu registrovat navíc ještě k silniční dani. Jestliže bude vaše nově vzniklá firma také zaměstnávat osoby, je třeba se zaregistrovat také k dani z příjmů ze závislé činnosti a dani z příjmu fyzických osob vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně. V této registraci jde také o vyplnění kontaktu na vás a o číslo bankovního účtu.
  2. získat přístupové údaje do datové schránky. Ta je vám založena automaticky při založení s.r.o.. Do pár dnů vám přijde dopis do vlastních rukou.
  3. založit bankovní účet a získat přístup do internetového bankovnictví
  4. pokud chcete svou nově založenou firmu rovnou zaregistrovat i k DPH a stát se tak dobrovolným plátcem, je třeba vyplnit formulář. Počítejte nicméně s tím, že bude po vás úřad chtít dodatečné informace jako například: převažující předmět podnikání, předpokládaná částka ročního obratu, adresa provozovny či doložit obchodní smlouvy s odběrateli a dodavateli.
  5. oznámit živnostenskému úřadu provozovnu
  6. zakoupit licenci k účetnímu softwaru či založit novou účetní jednotku ve stávajícím programu. Pokud budete mít účetnictví řešeno dodavatelsky, toto je samozřejmě starost vaší externí účetní.