5 tipů pro ještě efektivnější vedení osobních financí

Pokud chcete vedení svých osobních či rodinných financí posunout na další úroveň, mám pro vás několik tipů:

1/ Možná máte občas výdaj, který patří do více měsíců dopředu– např. předplatné na rok nebo nájemné na 3 měsíce dopředu. Je vhodné částku rozdělit, aby vždy do jednoho měsíce připadla jen odpovídající výše a vy tak v jednom období nepřekročili rozpočet. V dalším byste se pak mylně domnívali, že jste ušetřili. Některé mobilní aplikace (např. HomeBudget) s tím počítají a mají na to funkci při zapisování výdajů.

2/ Důsledně rozlišujte výdaj od převodu peněz. Asi každý měsíc posíláte určitý obnos peněz na jiný účet nebo fond. Není to výdaj. Nejlepší bude, když si v evidenci financí zavedete všechny účty, které máte, a budete provádět převody mezi nimi. Opět je k tomu vhodný excel nebo mobilní aplikace, která tuto funkci nabízí.

3/ V rámci některých nákupů pořizujete více věcí najednou, které ale patří do různých kategorií výdajů– například potraviny i drogerie. Pro pečlivé evidování výdajů a vedení rozpočtu je třeba částku rozdělit do jednotlivých skupin dle položek, abyste měli ještě přesnější přehled o vašich výdajích.

budget

4/ Zapište si zůstatky bankovních účtů i peněz v hotovosti. Evidujte si výdaje a příjmy a jednou za čas si zkontrolujte, zda vám zůstatky aspoň přibližně sedí. Možná přijdete na to, že jste opomenuli nějaký velký nákup.

5/ Jednou za čas (doporučuji jednou za 14 dní) si data zálohujte (pokud vedete finance v excelu nebo mobilní aplikaci). Je vhodné je také z mobilu exportovat do formátu csv nebo excelu. A rovněž data pravidelně analyzujte, abyste mohli upravit své spotřebitelské chování v dalším období a mohli tak lépe vyjít s penězi, které vyděláte.

next_level